Samuel

Samuel je desetiletý kluk s poruchou autistického spektra. Na svět přišel ve všech ohledech zdravý.

Příběh:

Samuel je desetiletý kluk s poruchou autistického spektra. Na svět přišel ve všech ohledech zdravý. Bylo to téměř dokonalé miminko. Veselé, hravé, zvídavé, v noci dobře spalo, málokdy plakalo, kromě případů, kdy ho něco bolelo. Ten pán, co bydlel vedle, se mě jednou zeptal, jak to, že ani v noci neslyší křik toho malého, ale občas zaslechne jeho smích. Vyprávěl, jak se on a jeho paní obávali, že se nevyspí. Musím říct, že prvních šest měsíců bylo nejšťastnějších, co jsme kdy byli.

Bohužel to netrvalo dlouho. Jak šel čas, začala jsem pozorovat pomalejší vývoj. Podle doktorky bylo vše v pořádku, dítě je lenivější, co se divím, je to chlap. Začaly se u něj projevovat i změny v chování a hlavně se nevyvíjela řeč. Když jsem pak zjistila, že nereaguje adekvátně na naši komunikaci, požádala jsem o genetické vyšetření, které neodhalilo žádné vrozené vývojové vady. Ani EEG mozku neobjasnilo příčinu opožďování. Podezření na autismus neurolog odmítl.

Kolem čtvrtého roku věku psycholog pomocí screeningové metody diagnostikoval dětský autismus a mentální hendikep. Oproti tabulkové diagnóze se domnívám, že Samík má postvakcinační poruchu autistického spektra s regresem. Provedla jsem rozsáhlý výzkum a navzdory popírání farmaceutických společností jsem přesvědčena, že neurotoxiny obsažené v očkovacích vakcínách mohou v některých případech poškodit centrální nervový systém malého človíčka. Postižena je jemná i hrubá motorika, řečový vývoj, abstraktní myšlení. Postižení zasahuje i sociální kontakty, emoce, chování. Vědět to, co dnes, očkování bych odložila na neurčito. Vyčítám si, že má nevědomost ovlivnila život mého dítěte.

V deseti letech Samík stále nemluví, slovní zásoba je omezena na několik základních pojmenování jako máma, bába a pozdrav ahoj. Používá gesta. Hodiny klinické logopedie ani domácí cvičení nepřinesly očekávaná zlepšení. Komunikace je obtížná, ale možná, protože řeči rozumí. Rozumí významu jednoduchých slov a vět a rozumí pokynům, ale jeho ochota je dodržovat je různá. Ve škole používá komunikační karty.

Doma rád odpočívá, nebo si hraje s auty. Jako většina dnešních dětí tráví hodně času s telefonem, kde si online vyhledává a přehrává oblíbená videa. Je společenský, komunikativní, navazuje kontakt s dětmi i dospělými. Nepříjemné jsou afektové záchvaty. Nejsou tak časté jako dříve, nicméně mohou přijít kdykoliv a kdekoliv. Představují omezení v každodenním životě, např. ve volbě volnočasových aktivit. Pohybově není Samík moc obratný, ale snaží se. Rád běhá, skáče a plave. Od malička miluje vodu a sluníčko. Většinou trávíme léto na zahradě u bazénu, Samík v bazénu. Na koupališti se zamiloval do bazénu s umělými vlnami, líbilo se mu, jak se vznáší. Když jsme přemýšleli o dovolené, napadlo nás, že Sammy nebyl nikdy u moře a neviděl skutečné vlny. Rád jezdí na výlety, byl by jistě nadšený.

Jaký je jeho sen?

Od malička miluje vodu a sluníčko. Většinou trávíme léto na zahradě u bazénu, Samík v bazénu. Na koupališti se zamiloval do bazénu s umělými vlnami, líbilo se mu, jak se vznáší. Když jsme přemýšleli o dovolené, napadlo nás, že Sammy nebyl nikdy u moře a neviděl skutečné vlny. Rád jezdí na výlety, byl by jistě nadšený.